Thursday, 5 January 2017

Memahami Interlock Sunatullah for Engineers

Thursday, 5 January 2017
Katakanlah ada seseorang yang berniat untuk menyihir anda. Maka dia pun menekan "start button."
 

Namun tidaklah sihir itu akan berlaku melainkan ada salah satu dari SW1 ~ SW3 berada di dalam keadaan closed.

Di sini:

  • SW1 = anda ada mensyirikkan Allah dengan pengamalan amalan-amalan khurafat. 
  • SW2 = anda ada mengabaikan amalan-amalan fardhu. 
  • SW3 = anda sedang dipersiapkan oleh Allah untuk peningkatan maqam.
Maka apabila ada salah satu dari SW1 ~ SW3 berada di dalam keadaan closed, maka relay akan di "energized" dan motor (sihir) pun akan bekerja ke atas diri anda.

Dan apabila anda bertaubat & memohon pertolongan Allah (menekan butang stop) maka relay akan "de-energized" dan motor (sihir) akan berhenti bekerja.


Namun satu perkara penting, tiadalah kemampuan orang yang ingin menganiaya anda, mahupun anda sendiri melainkan hanya menekan suis-suis belaka. Menekan suis ini, sebenarnya tiada lebih daripada membuat pilihan semata-mata.


Bagaimanapun anda menekan suis, sekiranya tiada sumber tenaga elektrik dariNYA, maka tiada apa yang akan berlaku. Maka tiadalah yang sebenar-benar penggerak, melainkan DIA dan DIA semata-mata.


Maka apabila anda memilih untuk mengangkat tangan anda, tiadalah ia terangkat melainkan diangkatkan olehNYA. Dan tiada pula terangkat tangan anda, sekiranya ada interlock-interlock yang menghalangnya. Namun DIA adalah master programmer.  Boleh sahaja DIA mengubah segala interlock-interlock mengikut kehendakNYA.


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails