Friday, 30 December 2016

Memicu Sadar Allah Dengan Nafas

Friday, 30 December 2016

Di dalam kaedah NLP, anchoring digunakan untuk memicu sesuatu keadaan jiwa dengan menggunakan anchor. Saintis Rusia Ivan Pavlov memicu kesedaran anjing dengan mengaitkan bunyi loceng dengan makanan. Setelah dilatih beberapa lama, anjing tersebut akan beremosi seolah-olah melihat makanan apabila terdengar bunyi loceng. Di dalam eksperimen ini, bunyi loceng digunakan sebagai anchor. Setiap kali loceng berbunyi, ia akan memicu kesedaran anjing tersebut terhadap makanan. Perkara yang penting di dalam kaedah anchoring ini adalah intensitas. Semakin kerap anchor dikaitkan dengan sesuatu keadaan tertentu, semakin kuat ia menancap di dalam kesedaran.

Keadaan ini juga sebenarnya adalah sama bagi manusia. Manusia boleh terpicu kepada sesuatu kesedaran apabila terdedah kepada sesuatu anchor. Seorang anak yang selalu didodoikan oleh ibu yang selalu memakai bau-bauan tertentu, apabila besar boleh tiba-tiba menjadi tenang apabila tercium bau-bauan yang sama. Di dalam jiwa anak itu, bau tersebut telah di "anchor"kan dengan rasa tenang.

Pernah masa aku ikut satu jemaah, aku lihat ramai murid-murid senior sentiasa membawa tasbih. Semasa bersembang tangan mereka tetap memusing tasbih. Sebenarnya hasil mujahadah mereka berzikir dengan tasbih, tasbih itu telah ter"anchor" dengan dzikir di dalam jiwa mereka. Maka apabila tasbih diputar, secara automatik dzikir kepada Allah terpicu di dalam jiwa mereka. Aku pun ikut putar tasbih jugak... tapi tak jadi apa-apa... sebab aku tak cukup berlatih... he he he....

Sebenarnya, ada suatu lagi anchor yang jauh terlebih baik dari tasbih. Iaitulah.... nafas.... Ini adalah kerana beberapa sebab:
  1. Nafas sentiasa ada pada diri kita selagimana kita belum mati.
  2. Nafas adalah bahagian dari gerak Allah. Mengikuti nafas tanpa mengaturnya, membawa kita bukan sahaja kepada sedar Allah, tetapi juga kepada berserah kepada kehendak Allah.
Sedar Allah yang dipicu oleh nafas ini, berlaku di dalam jiwa (nafs). Bukannya di dalam fikiran. Gerak nafas akan menjadi "anchor" kepada keadaan jiwa (nafs).  

Oleh itu, sedar Allah yang sebegini akan tetap dapat berlaku walaupun kita sedang sibuk di dalam aktiviti harian kita. Kerana ia tidak berlaku di dalam fikiran, mahupun hati kita. Ianya berlaku di dalam jiwa (nafs) kita. Sebenarnya inilah yang diperintahkan oleh Allah di dalam surah al-'araf ayat ke 205.

Allah berfirman: wadzkurrobbaka fi nafsika.....
Berdzikirlah kamu kepada Rob kamu di dalam nafs (jiwa) kamu....
Perhatikan... Allah memerintahkan kita untuk  berdzikir di dalam nafs (jiwa) bukannya qalb (hati)....

Maka bagaimanakah kaedahnya untuk berdzikir di dalam nafs (jiwa) ?
Apakah bezanya nafs (jiwa) dengan qalb (hati) ?

Sebelum meneruskan lagi, perlu difahami 3 perkara yang berbeza:
  1. "Ingat" adalah aktiviti yang dilakukan oleh akal
  2. "Rasa" adalah aktiviti yang dilakukan oleh hati (qalb)
  3. "Sedar" adalah aktiviti yang dilakukan oleh jiwa (nafs)  
Maka yang dimaksudkan dengan "wadzkurrobbaka fi nafsika" adalah agar sedar kepada Allah di dalam nafs (jiwa), bukannya ingat kepada Allah di dalam akal, mahupun merasakan Allah di dalam hati. Adapun untuk praktiknya, silalah lihat kepada video di bawah:
  
 

0 comments

Bersyariat Tanpa Makrifat

Katakanlah korang ada sebiji kereta, dan korang kena pergi ke Kuala Lumpur. Tapi korang tak tahu bahagian mana kat Kuala Lumpur yang korang kena pergi. Rasa-rasanya boleh tak korang sampai ke destinasi tujuan ?

Maka begitulah... syariat itu adalah kenderaan untuk menuju Allah. Manakala makrifat itu adalah mengenal Allah. Kalau tidak dikenal Allah (makrifat), maka mana mungkin boleh sampai walaupun ada kenderaan (syariat).

Ramai kita salah faham... kita ingat makrifat itu adalah maqam yang dicapai setelah menjalankan syariat... 

Sebenarnya syariat itulah maqam yang dicapai setelah mengenal makrifat...

Bersyariat tanpa makrifat itulah yang membawa kepada ujub, riak dan takkabur.....

Manakala bersyariat setelah makrifat, mana mampu untuk ujub, riak dan takkabur.....

Bersyariat setelah makrifat, akan membawa kepada menjalankan syariat dengan sebaik-baik perlaksanaan... menjalankan syariat dengan sebaik-baik perlaksanaan itulah tugas seorang khalifah...

Maka ingatlah.... adalah penghujung ilmu makrifat itu, merupakan permulaan kepada ilmu syariat...

 

0 comments

Thursday, 29 December 2016

Sebab Musabab Penghalang Kesembuhan

Thursday, 29 December 2016
Dari sedikit pengalaman di dalam rawatan gangguan mistik, ada beberapa perkara yang menonjol sebagai perkara yang mempersulit & menghalang kesembuhan. Izinkan aku berkongsi sedikit tentangnya. Aku bukan ustaz, jadi aku tak mahu bercakap tentang hukum. Tapi aku nak bercakap berdasarkan pengalaman.

[Tangkal dan Azimat]
Ketahuilah selagimana anda mempercayai, apatah lagi menggunakan tangkal dan azimat, hampir-hampir mustahil untuk anda sembuh sepenuhnya dari masalah gangguan mistik.  Dari pengalaman kami, sudah terlalu banyak dibuktikan. Pesakit-pesakit yang cuba menyembuhkan diri dari masalah gangguan dengan menggunakan kaedah tangkal atau azimat, tidak sekali-kali akan sembuh dari masalah yang di hadapi. Kalau pun sembuh, hanya untuk sementara sahaja. Apabila umur meningkat tua, pelbagai penyakit pelik akan datang menjelma.

Bahkan, jika anda menggunakan tangkal atau azimat, kemudian anda pergi pula berubat dengan kaedah ruqyah, bacaan-bacaan ruqyah hampir-hampir tidak akan memberikan sebarang kesan kesembuhan kepada anda. Ini juga telah dibuktikan berkali-kali. Ruqyah yang langsung tidak memberi kesan, terkadang serta-merta berkesan setelah segala tangkal atau azimat dimusnahkan. Terdapat juga beberapa kes yang lebih drastik. Iaitu pesakit tiba-tiba terus sembuh sejurus tangkal & azimat dimusnahkan.

Tahukah anda kenapa? Cuba fikir dengan waras. Rasa-rasanya apakah sumber kekuatan tangkal atau azimat? Mungkinkah kekuatan tangkal atau azimat itu datangnya dari Allah? Adakah anda rasa Allah akan memberi kekuatan kepada tangkal dan azimat? Sudah tentu sekali-kali TIDAK. Maka jika sumber kekuatannya bukan dari Allah, maka dari manakah ia? Ya, tidak lain dan tidak bukan, sudah tentu dari SYAITAN..... Maka jika anda adalah mangsa sihir, adakah anda rasa syaitan tangkal akan membantu anda melawan syaitan sihir? Sekali-kali tidak. Jika kelihatan seperti berkesan sekalipun, yakinlah bahawa itu hanyalah WAYANG. Tidak lebih dari wayang para syaitan untuk mempermain-mainkan anda. Dan apakala anda sedang menjadikan syaitan-syaitan tangkal sebagai pelindung anda, adakah anda rasa bahawa Allah akan menjadikan Al-Quran sebagai asbab penyembuh bagi anda?

[Menggunakan Al-Quran sebagai Azimat]
Ini juga adalah satu kesalah-fahaman yang fatal. Ada pesakit yang menampal ayat-ayat Quran dengan tujuan perlindungan. Antara juga yang meletakkan surah Yasin di bawah bantal, atau di atas pintu. Bukan sahaja amalan sebegini tidak memberi sebarang kesan untuk menyelesaikan masalah gangguan. Kadangkala, ia boleh pula menjadi faktor yang menambah beratkan lagi masalah gangguan. 

Memang Allah telah mengisytiharkan bahawa Al-Quran itu adalah penyembuh. Tetapi, apakah Al-Quran itu? Adakah Quran itu ialah tulisan-tulisan atau lembaran-lembaran? Al-Quran telah diturunkan oleh Allah kepada Rasulullulah sallallahu 'alaihiwassalam sebelum ianya disampaikan kepada kita. Adakah Al-Quran diturunkan kepada Rasulullulah sallallahu 'alaihiwassalam di dalam bentuk lembaran-lembaran tulisan. Tidak... sekali-sekali tidak. Al-Quran telah diturunkan dengan hampir 7 - 9 cara, tetapi tiada satupun dari cara-cara tersebut adalah dengan lembaran-lembaran. Maka Al-Quran yang sebenar-benar Al-Quran, adalah yang dibaca dengan suara, diyakini dengan hati, dan diamalkan di dalam kehidupan.

Juga telah banyak dibuktikan di dalam rawatan. Jin-jin penganggu mengaku ingin keluar tetapi terikat dengan lembaran-lembaran Al-Quran yang digunakan selaku azimat. Setelah lembaran-lembaran dimusnahkan, barulah jin-jin penganggu dapat melepaskan diri.

Ketahuilah apabila lembaran-lembaran Al-Quran digunakan secara salah selaku azimat, pada ketika itu sumber kekuatannya bukanlah lagi dari Allah. Bahkan adalah ia dari syaitan. Biarpun ada ulama-ulama yang membenarkan penggunaan azimat dengan ayat-ayat Al-Quran, pengalaman di dalam rawatan telah banyak membuktikan, bahawa sumber kekuatannya adalah dari syaitan. Maka sekali lagi, apakala anda sedang menjadikan syaitan-syaitan sebagai pelindung anda, adakah anda rasa bahawa Allah akan menjadi pembela anda?

[Beramal dengan wirid-wirid yang tidak ikhlas]
Tabik-tabik cakap, aku sendiri pernah terlibat dengan wirid-wirid sebegini semasa zaman-zaman jahiliyah dulu. Wirid-wirid sebegini tidak semestinya wirid-wirid yang pelik-pelik. Bahkan aku pernah berwirid dengan surah Al-Fatihah yang menyebabkan datangnya syaitan kepada diri aku. Bagaimana wirid-wirid sebegini boleh mengundang syaitan pula? 
 
Tiadalah fungsi wirid-wirid itu selain dari sarana untuk membantu kita di dalam dzikir kepada Allah. Apakala ianya dilakukan dengan sebab selain dari itu, tambahan lagi yakin anda adalah kepada wirid dan bukan kepada Allah, maka besarlah potensi untuk syaitan menyusup masuk. Antaranya ialah:
  • Berwirid untuk mendapatkan ilmu-ilmu kesaktian seperti kebal dan sebagainya.
  • Mengamalkan wirid untuk pemanis muka.
  • Mengamalkan wirid untuk mem"power"kan ruqyah anda.
  • Dan macam-macam lagi.....
Adapun jika wirid anda adalah semata-mata untuk berdzikir kepada Allah, maka lakukanlah sehingga berjuta-juta kali sekalipun. Insya Allah tidak akan memberi sebarang kemudaratan.

Begitulah serba-sedikit antara perkara-perkara yang menjadi penghalang kesembuhan. Semoga kita semua dapat mengambil cakna terhadapnya.
 
Di lain kali mari kita bincang pula tentang pengunaan petua dan wafaq yang halal di dalam rawatan...

0 comments

Sunday, 11 December 2016

Ruqyah itu umpama menebang pokok

Sunday, 11 December 2016

  • Ruqyah itu adalah ibarat menebang pokok. 
  • Amat jarang di dapati pokok dapat ditumbangkan dengan sekali tetakan. 
  • Lainlah kalau yang ditetak itu pokok renek. 
  • Maka lakukanlah ruqyah dengan istiqamah, walaupun kelihatan seperti tiada kesan.
  • Umpama menebang pokok, tetakan-tetakan permulaan umpanya tiada kesan. Tetapi sebenarnya, batang pokok sudah mula menipis.
  • Semakin besar pokok, semakin banyak tetakan perlu dilakukan.
  • Begitulah juga, semakin berat penyakit, semakin banyak sessi ruqyah yang perlu dilakukan.
  • Dan janganlah lupa mengasah kapak.
  • Begitulah juga, janganlah mengabaikan taqarrub kepada Allah.
  • Dan yakinlah akhirnya penyakit akan sirna, sebagaimana pokok akan tumbang juga akhirnya.



0 comments

Thursday, 3 November 2016

Kesan Zikir Nafas Kepada Gangguan

Thursday, 3 November 2016

"Innahu min sulaiman wa innahu bismillahirrahmanirrahim ala ta'lu 'alaiya wa ta' nu muslimin, dengan nama Allah dan dengan izin Allah, sekiranya di dalam tubuh badan ku ini ada makhluk-makhluk jin, saya arahkan anda untuk bergerak ke hujung jari telunjuk tangan kanan



[Kes pertama]
Aku baru balik dari merawat seorang pesakit dan sedang memandu ke tempat kerja.
Sambil memandu aku melakukan zikir nafas dengan tujuan untuk melatih sedar Allah. Tapi semakin lama aku rasa semakin mengantuk. Kedua-dua tangan aku pula semakin kebas. Kaki pun kebas juga. Akhirnya aku memberhentikan kereta di sebuah stesen minyak.

Dalam keadaan yang begitu mengantuk dan kebas, aku mohon pertolongan Allah.
"Innahu min sulaiman wa innahu bismillahirrahmanirrahim ala ta'lu 'alaiya wa ta' nu muslimin, dengan nama Allah dan dengan izin Allah, sekiranya di dalam tubuh badan ku ini ada makhluk-makhluk jin, saya arahkan anda untuk bergerak ke hujung jari telunjuk tangan kanan saya. Dan angkatkanlah jari itu dengan penuh ketaatan kepada Allah," kata aku memberi perintah dengan salah satu teknik rawatan standard perawat Akrine.

Dan sangat mengejutkan, jari telunjuk kanan aku terangkat dalam keadaan tangan yang sangat kebas. Bertahun-tahun buat ikhtiar rawatan, tak pernah aku dapat berinteraksi dengan jin dalam badan aku sendiri. Itulah kali pertama aku berinteraksi dengan jin dalam badan aku sendiri. Memendekkan bicara, jin-jin tersebut mengaku datang jin-jin sihir yang datang dari pesakit yang aku rawat tadi. Dengan izin Allah, semua jin dikeluarkan Alhamdullillah. Barulah rasa mengantuk dan kebas hilang....

[Kes kedua]
Dari pagi aku rasa sesak nafas dan galau. Tapi aku dapat rasa, selain bisikan-bisikan dari syaitan halus yang standard, terdapat juga gangguan dari jin-jin yang aku rasa adalah jin-jin sihir. Maka lepas zuhur, aku buat lah zikir nafas dalam lingkungan 15 min. Dan Masya Allah, seusai melakukan zikir nafas, serta-merta sesak nafas dan rasa galau hilang.... Maha Besar Allah....

0 comments

Thursday, 6 October 2016

Mengatasi Sihir Yang Dihantar Semasa Rawatan

Thursday, 6 October 2016
Kadangkala berlaku tukang sihir menghantar sihir semasa pesakit sedang dirawat. Pada ketika ini, ruqyah kadangkala tidak berkesan kerana energi sihir terus-menerus datang. Jika dilawan dengan ruqyah juga, pesakit mungkin akan mengalami kesakitan atau kepenatan melampau kerana bertembung energi ruqyah dan energi sihir di dalam dirinya. Maka teknik yang lebih baik adalah dengan menyerang penghantar sihir tanpa mengenai jin-jin sihir di dalam diri pesakit. Antara kaedah yang pernah diuji adalah seperti:
  1. Mohon Allah tikam tukang sihir.
  2. Mohon Allah bakar tukang sihir.
Di dalam beberapa kes, setelah kaedah-kaedah di atas dilakukan barulah serangan ke atas pesakit reda, dan rawatan dapat diteruskan seperti biasa.

[Kaedah menikam tukang sihir]
  1. Ambil bantal, atau kain pelikat yang dilipat, atau apa-apa saja untuk diqasadkan sebagai diri tukang sihir.
  2. Ambil chopstick, rotan, atau apa-apa saja untuk diqasad sebagai lembing, atau pedang.
  3. Mohon kepada Allah, sebagai contoh: Ya Allah dengan izinMu, aku berniat untuk menikam mulut kesemua tukang sihir yang menzalimi pesakit ini. Ya Allah, dengan kekuasaanMu hancurkanlah kekuatan dan kemampuan mereka untuk melakukan sihir. Amin.
  4. Kemudian baca ayat-ayat anti sihir, sambil meletakkan chopstick pada kedudukan di atas bantal yang agak sepadan dengan lokasi mulut.
  5. Setelah habis baca, lurutkan dengan niat menikam sambil melafazkan Allahu Akbar.
  6. Ulangi langkah 3 untuk menikam tempat-tempat lain seperti tangan, kaki, jantung dan tekak.
 [Kaedah membakar tukang sihir]
  1. Ambil sebiji bata, pegang dengan tangan kanan.
  2. Mohon kepada Allah, sebagai contoh: Ya Allah, wahai pembela orang-orang yang dizalimi, aku bermohon kepadaMu, jadikanlah bata ini sebagai pengganti diri kesemua manusia dan jin yang menghantar sihir kepada pesakit ini. Ya Allah azablah mereka dengan azab dari sisiMu yang tidak terperi sakitnya, yang akan mematikan kemampuan mereka untuk melakukan sihir. Ya Allah jadikanlah apa yang berlaku kepada bata ini, berlaku kepada diri semua mereka Ya Allah. Amin.
  3. Baca selawat tafrijiyah atau selawat Ibrahimiyah, dan tiup batu-bata.
  4. Kemudian bakarlah bata itu di atas dapur.
Biasanya kaedah sebegini dapat menghentikan serangan sihir buat sementara waktu. Namun tidaklah sehingga mematikan tukang sihir, melainkan sekiranya memang sudah ditakdirkan Allah. Adapun untuk menitik tukang sihir dengan sebenar-benarnya, perlulah kepada kaedah yang lebih kemas seperti solat hajat dengan kaedah Yasin atau yang sewaktu dengannya.
 
 
 

0 comments

Wednesday, 21 September 2016

Khusyuk itu fokus kah?

Wednesday, 21 September 2016
Rata-rata ramai dari kita menyangka khusyuk itu maksudnya fokus, atau concentrate. Tapi betul kah?

Kat office, meja boss aku letaknya sebelah meja aku. Bila boss aku ada kat tempat dia, secara automatik aku sedar boss aku ada kat sebelah. Tak payah nak fokus-fokus pada dia. Memang aku sedar boss aku ada kat sebelah... Tak payah nak pejam-pejam mata untuk fokus pada boss aku. Tanpa mata aku tengok dia pun, aku sentiasa sedar boss aku ada kat sebelah... Terus menyebabkan aku menjadi budak baik yang sangat "fokus" pada kerja aku.... Walaupun ramai orang lalu-lalang depan meja aku, semuanya tak menjadi hal... aku tetap fokus pada kerja aku... Sebab aku sedar boss aku ada kat sebelah... he he he...

Sama juga dalam solat. Khusyuk maksudnya sedar Allah itu ada. Dekat dengan kita. Tengah tengok kita. Maka secara automatik kita akan jadi budak baik yang "fokus" pada solat kita. Kalau kita solat tengah-tengah pasar pun tak jadi hal. Sebab kita sedar Allah ada dekat dan tengah tengok kita.

Jadinya maksud khusyuk adalah sedar Allah. Fokus pula ialah kesan yang datang dari khusyuk. Untuk fokus kita mesti khusyuk. Bukan untuk khusyuk kita mesti fokus. Sama macam kat office. Kita jadi fokus sebab sedar boss ada kat sebelah. Bukannya kita kena fokus pada kerja untuk sedar boss ada kat sebelah... Betul tak???

Bagaimana nak sedar Allah? Jawapannya ialah sedar aje lah.. Kalau boss ada kat sebelah, korang perlu give effort ke untuk sedar boss ada kat sebelah. Tak payah kan??? Kan ke automatik korang sedar... dan terus sedar.... dan terus sedar...  Betul tak? Siapa kata betul angkat tangan... 

Aku sendiri cakap tak betul.... Ha ha ha.... Boss bolehlah korang sedar. Sebab boss nampak kat mata kasar.... Toleh-toleh ternampak boss... toleh-toleh ternampak boss. Allah boleh nampak dengan mata kasar tak ? Jadi macamana nak sedar Zat yang korang tak nampak?

Kawan aku kerja kat production floor. Dia tak nampak boss. Tapi dia pun budak baik yang fokus juga. Walaupun dia tak nampak boss, dia nampak kamera CCTV. Dia tahu boss boleh tengok dia dari CCTV. Walaupun dia tak nampak boss... toleh-toleh nampak kamera CCTV. Toleh-toleh nampak kamera CCTV... he he he... kesian... ujung-ujung jadi budak baik jugak....

Macam tu lah juga kita... walaupun Allah itu sangat dekat, mana boleh nampak Zat Allah dengan mata kasar. Tapi kita boleh tengok kamera CCTV Allah maa... Berapa banyak kamera CCTV Allah ada dekat dengan kita. Tapi yang paling obvious ada satu.... apa dia ??? itulah nafas kita.

Kenapa nafas? Walaupun diri kita ni secara dasarnya semuanya digerakkan oleh Allah, ada beberapa perkara yang sangat jelas digerakkan oleh Allah. Kita selalu lupa yang kita ni Allah yang gerakkan. Sebab kita selalu tengok seolah-olah kita ni ada kemampuan untuk control diri sendiri. 

Tapi ada perkara-perkara yang confirm tak mampu kita control. Antaranya ialah degupan jantung. Lagi satu aliran darah. Dan yang paling obvious ialah perjalanan nafas. 

Kalau betul korang boleh control diri sendiri, buktikan. Cubalah hentikan degupan jantung. Cubalah alirkan darah dalam arah yang berlawanan. Bila tarik nafas, Allah akan gerakan nafas itu keluar balik. Kalau betul korang boleh control diri sendiri, lepas tarik nafas, janganlah lepas-lepas... terus tarik aje... boleh tak?? Tak boleh kan.... sebab apa? Sebab perkara ni 100% Allah yang gerakan. 

Bila kita lihat perkara-perkara ni, sedarlah kita pada Allah. Inilah dia kamera CCTV Allah yang ada pada diri kita. Tapi jantung dan aliran darah, susah sikit kita nak lihat. Tu pasal, yang paling mudah ialah untuk lihat nafas kita. Tapi kena practicelah... Macam orang zaman sekarang. Pantang capai handphone teringat wassap... pantang capai handphone teringat wassap... Camtulah juga pantang terlihat nafas tersedar Allah... pantang terlihat nafas tersedar Allah... kadang-kadang tu tak terlalai lah juga.... Macam kawan aku tu, ada CCTV pun kadang-kadang lupa juga... mengular juga bila lupa tu.... Yang tak bestnya time lupa tu lah pulak boss selalu nengok CCTV... ha ha ha.... nasib korang lah...

0 comments

Tuesday, 13 September 2016

Mengantuk yang disebabkan oleh gangguan

Tuesday, 13 September 2016
Bismillahirrahmanirrahim.

Rasa mengantuk, atau penat mendadak adalah salah-satu daripada simptom gangguan ghaib. Kebiasaannya, rasa penat ini datang secara tiba-tiba. Saya berpendapat ada 3 penyebab rasa penat atau mendadak ini.

  1. Jin menyerap tenaga: Ini berlaku apabila jin di dalam badan menyerap zat-zat makanan atau darah pesakit. Terutamanya adalah di dalam kes-kes jin saka dan yang sepertinya.
  2. Jin menguasai saraf: Ini berlaku apabila jin di dalam berjaya menguasai saraf dan menyebabkan saraf menghantar signal penat atau mengantuk. Ini lebih kepada kes-kes jin yang hendak menyusahkan pesakit, seperti di dalam kes-kes sihir, atau kes-kes jin yang berdendam.
  3. Berlaku pertembungan di antara nafs (jiwa) manusia dengan makhluk jin. Kes-kes seperti ini selalu berlaku kepada para perawat, walaupun ada juga berlaku kepada pesakit. Terutama kepada pesakit yang sudah ada kemampuan untuk mempertahankan diri sendiri. Apabila pesakit merancang untuk berjumpa seseorang perawat, jin-jin penganggu kerap menyerang perawat untuk mengelakan rawatan di lakukan. Serangan secara batin ini bertembung dengan kekuatan jiwa perawat, menyebabkan rasa penat & mengantuk secara tiba-tiba. Kepenatan kerana pertembungan batin seperti ini biasanya berpanjangan sehingga hari rawatan sebenar.

Antara ikhtiar yang dicadangkan untuk kes 1 adalah seperti berikut:
Langkah pertama: Matikan keupayaan jin dengan membius, meracun atau membakar jin-jin di dalam badan. Boleh menggunakan teknik Basmallah 21 seperti berikut:
  1. Baca ta'awuz.
  2. Niat di dalam hati agar Allah membius / meracun / membakar jin-jin yang menyebabkan anda penat atau mengantuk.
  3. Baca Bismillahirrahmanirahim.
  4. Tarik nafas panjang dari hidung.
  5. Tahan nafas.
  6. Lepaskan nafas melalui mulut perlahan-lahan (sambil membayang semua jin dibius / racun / terbakar)
  7. Ulang langkah 3 hingga 6 sebanyak 21x

Langkah kedua: Segarkan diri anda.
Basuh muka anda dengan air ruqyah yang dicampur dengan aroma seperti perahan limau purut / limau nipis dan sebagainya. Jika di sekolah, boleh bawa botol spray untuk spray muka. Minum madu yang diruqyah sebagai ikhtiar untuk mengembalikan tenaga yang hilang. Boleh juga tidur sebentar dalam 10 ~ 25 minit untuk mengembalikan tenaga. Tapi jangan lupa mengambil wuduk & membaca Al-Mua'wizzat dengan niat membenteng diri sebelum tidur.

Yang berikut di atas adalah kaedah segera untuk menyegarkan diri. Untuk jangka panjang, disarankan juga untuk mandi ruqyah ais selepas asar. Kaedahnya adalah seperti berikut:
  1. Campurkan satu beg ais di dalam sebaldi air.
  2. Campurkan perahan 1 biji limau purut atau 3 biji limau nipis.
  3. Ruqyahkan campuran tersebut dengan Al-Fatihah, Ayatul Kursi, Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas.
  4. Setelah ais cair, gunakan untuk mandian. Mandi dari kaki naik ke atas.


Untuk kes 2 & 3, Insya Allah dikongsikan kemudian di lain kali.

0 comments

Wednesday, 24 August 2016

Membantu Pesakit Gangguan Jin / Sihir Dari Jauh

Wednesday, 24 August 2016
Katakanlah anak anda sedang belajar di sekolah berasrama penuh. Yang jauh dari tempat tinggal anda. Dan ia pula sering diganggu jin mahupun sihir. Bagaimana anda hendak membantu?

Kaedah pertama ialah dengan ruqyah menggunakan telefon. Kaedah ini telah berulangkali saya lakukan, dan ianya amat efektif sekali. Cuma ia biasanya memerlukan seseorang lain bersama-sama anak anda sebagai pemantau. Dan ianya biasanya hanya boleh dilakukan apabila serangan telah berlaku.

Kaedah kedua ialah anda boleh menyerang jin, tukang sihir, jin pelaksana sihir dari jarak jauh, sebelum serangan berlaku.
Kaedah ini juga telah beberapa kali saya uji. Kesannya pelbagai:
  • Adakalanya intensiti gangguan berkurangan.
  • Adakalanya gangguan hilang terus.
  • Adakalanya gangguan masih berlaku seperti biasa.
Apapun, ianya masih lagi satu alternatif ikhtiar yang boleh anda lakukan untuk membantu dari jauh.

Kaedahnya:
  • Eloklah anda mulakan dengan Ta'awuz, Basmalah dan selawat 3x.
  • Kemudian bermohonlah kepada Allah, contohnya:"Ya Allah, hamba berniat untuk merejam kesemua jin-jin yang selalu menakutkan anakku dengan memunculkan diri mereka, dengan bola-bola berapi yang akan memburu dan memusnahkan mereka, walau di mana sahaja mereka berada. Ya Allah Engkaulah pembela kami, musnahkanlah mereka semua. Amin."
  • Bukakanlah tapak tangan anda seolah-olah anda sedang menadah bola-bola api.
  • Kemudian tarik nafas sambil berzikir Allah, Allah... di dalam hati sehingga penuh nafas anda. 
  • Kemudian tahan nafas sambil membaca ayat-ayat Al-Quran yang sesuai di dalam hati. Antaranya ialah Al-Fatihah, Ayat Kursi dan sebagainya. Tapi saya suka membaca surah Al-Furqan ayat 23 sebanyak 3x.

  • Kemudian lepaskan nafas dari hidung dengan mendadak sambil membuat makrifat pergerakan melontar.
  • Boleh juga diletakkan apa-apa benda untuk dibuat sebagai target.
  • Selain bola api, boleh juga memakrifatkan senjata-senjata lainnya. Antara yang pernah saya cuba ialah lembing, batu-batu sijjil dan perluru berpandu.
Rahsianya ialah, apabila anda telah berniat dan bermohon kepada Allah, serta-merta roh (rawan) anda akan berada di hadapan jin-jin yang diniatkan.
Kemudian dari segi teknikal, keberkesanan serangan bergantung pula kepada benteng jin, ataupun ilmu (kemahirannya).

Dan juga, keberkesannya bergantung kepada kekuatan roh anda.
Ada baiknya anda menambah amalan-amalan selain amalan fardhu. 
Antaranya yang boleh anda pilih untuk amalkan adalah mungkin salah satu daripada berikut:
  • Laaillaha illallah 1000x  sehari
  • Zikir Allah 5000x
  • Selawat Tafrijiyah 11x setiap lepas solat
  • Selawat Tafrijiyah 111x sehari
Kalau untuk rawatan, dari pengalaman peribadi saya dapati amalan selawat tafrijiyah 111x adalah yang paling sesuai dengan diri saya. Tapi sebenarnya, saya lebih suka amalkan zikir Allah 5000x sehari, sebab ia yang paling menenangkan jiwa saya.
Amalan-amalan ini adalah bergantung kepada individu. Pilihlah yang mana sesuai dengan diri anda. Tapi yang penting ialah, berzikir dengan niat tulus untuk sedar Allah. Ikhlas akan meningkatkan kekuatan amal. Bukannya kuantiti.
Umpama makan nasi, makan sepinggan nasi dengan lauk yang berzat, sudah tentu jauh lebih berguna dari makan beribu-ribu pinggan nasi yang basi... betul tak?

Sekiranya ianya adalah gangguan sihir, adalah dicadangkan untuk menyerang kesemua komponen yang terlibat, iaitu:
  • Tukang sihir (manusia & jin)
  • Jin pelaksana sihir
  • Sarana-sarana sihir
  • Jin sihir di dalam tubuh badan.

Akhir sekali.... "Do it at your own risk"

0 comments

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails