Sunday, 27 July 2014

Merawat demam campak dengan habatus sawda

Sunday, 27 July 2014

Bolehkah habatus sawda merawat campak? Aku rasa boleh.

Dari hari Isnin lagi bintik-bintik campak dah keluar. Dari hari Selasa pula, aku dah start makan ubat. Tapi demam tak kebah-kebah. Walaupun ada pendapat kata elok dibiar aje demam sampai campak habis keluar, tak sanggup aku nak tahan. Suhu badan tinggi betul, sampai mencecah 40 °C. Paling teruk hari Rabu, bila aku mula makan ubat gatal. Kepala sakit, badan tak keruan, suhu pula tak turun-turun walaupun dah makan ubat demam.

Akhirnya aku nekad berhenti makan semua ubat. Aku cuma ambil habatus sawda 2 kapsul masa sahur & 2 kapsul lepas berbuka. Alhamdullillah demam dah kebah. Badan pun taklah sakit-sakit sangat lagi. Cuma tinggal campak aje yang belum habis keluar dan kering. Beraya kat rumah ajelah tahun ni aku... Apapun Alhamdulillahi 'ala kulli hal...


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails