Thursday, 26 December 2013

Mengapa dan Bagaimana Buat Air Ruqyah Sendiri....

Thursday, 26 December 2013

Semenjak rawatan Islam berkembang bak cendawan tumbuh, ada banyak dijual air ruqyah merata-rata.

Tapi yang terbaik ialah buat air ruqyah sendiri... sebabnya ??? Mula-mula mari kita fahamkan bagaimana air ruqyah di buat...

Air itu sifatnya mengikuti bentuk yang ditempatinya... Kalau korang isi air dalam balang bulat, maka bulatlah juga bentuk air dalam balang tu. Kalau korang letak air dalam tumbler empat segi, maka empat segilah juga air dalam tumbler tu... Tak mungkin korang tuang air dalam jug bulat, alih-alih air dalamnya berbentuk empat segi pulak...mustahil...  Maka begitulah sifat air... bukan saja pada makronya, juga pada setiap grains terkecil air tersebut. Sentiasa berubah mengikut persekitarannya...

Maka tatkala muallij baca Al-Quran pada air, molekul-molekul air akan berubah bentuk kepada bentuk yang berpatutan dengan bacaan Al-Quran. Maka jadilah air tersebut air ruqyah Al-Quran. Tapi, lepas korang beli air ruqyah tu, korang letak pulak air tu atas meja kat ruang tamu. Datang anak korang buka TV, rancangan nyanyi-nyanyi pulak tu... maka berubahlah pula molekul air kepada bentuk nyanyi-nyanyian. Maka berubahlah ia dari air ruqyah Al-Quran kepada air ruqyah nyanyi-nyanyian.... Maka rugi aje duit korang sepuluh ringgit beli air ruqyah tu.

Maka sebaiknya, buatlah sendiri air ruqyah.

Caranya mudah aje:

  • Letakkan air yang nak didoakan dihadapan korang. Tak kiralah dalam tumbler ke, dalam jug ke, dalam botol ke... atau pun dalam kotak kalau korang beli air mineral yang 24 biji dalam satu kotak tu pun boleh... Tak perlu buka penutup botol pun. Bukannya penutup botol tu akan halang kesan bacaan ayat Quran tu pun. Botol-botol yang dalam kotak, tak payahlah pulak korang nak keluarkan pun... biar aje dalam kotak tu...
  • Kemudian mohonlah pada Allah supaya menjadikan air-air tersebut penawar kepada segala penyakit yang korang hadapi. Lafaz doanya buat sendirilah... barulah feeling... takkan asyik nak tiru skrip orang aje....
  • Kemudian bacalah ayat-ayat Quran yang korang pilih... Bukan nak kena baca seluruh Quran pun... Fatihah, Ayatul Kursi dan 3 Qul pun dah cukup... Kalau tak boleh jugak.... Fatihah pun dah cukup..
  • Lepas baca, buatlah isyarat meniup ke arah air tu... Tak payahlah nak tiup beria-ia...  BUKANNYA angin tiupan tu yang bawa bacaan korang kepada air tu pun... dan BUKANNYA ada sebarang tenaga yang ditransfer kepada air itu pun...  sekadar untuk bantu korang mentahkikan keyakinan korang je... yang sebenarnya Allah lah yang mengubah struktur molekul air itu sehingga menjadi asbab penyembuh...
  • Lepas tu??? lepas tu apalagi... baca Bismillah dan minumlah....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails