Monday, 3 June 2013

Mampukah aku beristiqamah?

Monday, 3 June 2013

 

 

 

 

 

 

Sungguh aku takut.

  • Mampukah aku beristiqamah jika aku hidup jauh dari suasana agama, lagi dilingkungi oleh dunia yang penuh dengan maksiat?
  • Mampukah aku beristiqamah jika muncung senapang sudah berada di kepalaku?
  • Mampukah aku beristiqamah jika aku diseksa sedang tangan dan kaki ku diikat tanpa mampu untuk melawan?
  • Mampukan aku beristiqamah jika muncung senapang sudah berada di kepala orang-orang yang tersayang?
  • Mampukah aku beristiqamah jika yang tersayang diseksa dihadapan aku, sedang aku terikat tak mampu melawan?
  • Mampukah aku beristiqamah sedang aku sangat memerlukan dan harta haram pula terdedah luas di hadapanku?

Sungguh aku lemah wahai Rab. Kuatkanlah aku...


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails