Wednesday, 22 August 2012

Kesan Lalai Dari Mengingati Allah...

Wednesday, 22 August 2012

Hari ini beberapa kali terasa musuh-musuh cuba menembusi jasadku dari lutut kanan.

Akhirnya terserlah kejayaan mereka menembusi jasadku apabila jari-jari tanganku ditarik-tarik dari dalam jasad.

Sememangnya beberapa hari ni aku banyak lalai dari mengingati Allah dek berbagai-bagai urusan dan cubaan.

Begitulah sunnatullah, sepertimana yang disebutkan di dalam surah Az-Zukhruf ayat 36:

Barangsiapa yang berpaling dari pengajaran Tuhan Yang Maha Pemurah (Al Qur'an), kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan) maka syaitan itulah yang menjadi teman yang selalu menyertainya.  

Semoga Allah melindungi hatiku dari dikuasai oleh musuh-musuh yang telah menembusi jasadku.

Juga kepada yang telah menceroboh jasadku, bersedialah untuk berhadapan dengan pertolongan Allah. Sememangnya aku tak berdaya apa-apa, hanya kepada Allah aku berserah.

La' Hayyun, La' 'Alimun, La' Qadirun, La' Muridun, La' Sami'un, La' Basirun, La' Mutakkalimmun, Bil Haqqi ILLALLAH

Ketahuilah bahawa azab Allah itu adalah sangat keras. Mampukah kamu menghadapi azabNya? Fikirkanlah baik-baik. Gunakanlah akalmu sebelum kamu menggunakan kudratmu.

Juga tujuan aku mencoretkan pengalaman aku ni, supaya menjadi teladan bagi kita semua. Semoga hati kita sentiasa terhubung dengan Zat Yang Maha Kuasa pada setiap waktu dan keadaan.   


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails